Календарне планування


 Календарне планування з основ здоров'я
базової і повної загальної освіти
для 5-х класів

№ з/п
Дата
Зміст теми, уроку
Шляхи реалізації наскрізних ліній
Примітка
Розділ 1. Здоров’я людини ( 5 год )
1

Життя і здоров’я людини. Здоровий спосіб життя. Моделювання поведінки в разі погіршення самопочуття **. Відпрацювання навичок вимірювання температури тіла. *
Т-2, Т-3.

2

Безпека і небезпека. Принципи безпечної життєдіяльності. Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні у небезпечну ситуацію **
Т-2, Т-3.

3

Безпека на дорозі. Безпека пішохода. Види пішохідних переходів. Дорожня розмітка. Перехід багато смугової дороги. **Відпрацювання навичок аналізу дорожньої ситуації, у тому числі й в умовах обмеженої оглядовості.*Прийняття зважених рішень щодо переходу дороги. **Моделювання ситуації відмови від пропозицій перейти дорогу у небезпечному місці.
Т-2, Т-3.

4

Безпека на зупинках громадського транспорту. Безпека пасажира . Правила користування громадським транспортом. Етика пасажира. *Відпрацювання навичок поведінки у транспорті.
Т-2, Т-3.

5

 Поведінка пасажира при ДТП. Моделювання поведінки пасажира при аварії в  транспорті.
Узагальнення знань.
Т-2, Т-3.

Розділ 2. Психічна і духовна складові здоров'я ( 5 год )
6

Уміння вчитися. Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Облаштування робочого місця. Відпрацювання навичок планування часу з урахуванням усіх правил здорового способу життя  «Мій розпорядок дня».
Т-2, Т-3. Т-4.

7

Умови успішного навчання. Розвиток здібностей. Створення мотивації до навчання. Відпрацювання навичок успішного навчання у класі.
Т-2, Т-3. Т-4.

8

Типи сприйняття інформації. Активне слухання. Прийоми для кращого запам'ятовування. Підготовка до контрольної роботи. Відпрацювання навичок ефективного самонавчання        (бібліотека, Інтернет, дистанційне навчання) **
Т-2, Т-3. Т-4.

9

Повага до себе та інших. Унікальність людини. Розвиток самоповаги. Повага і толерантне ставлення до інших людей. Уміння працювати разом. Виконання вправ для розвитку самоповаги і поваги до інших людей.
Т-2, Т-3. Т-4.

10

Почуття і емоції. Вияви почуттів. Способи висловлювання почуттів. Співпереживання і співчуття.* Відпрацювання навичок висловлювання почуттів.
Т-2, Т-3. Т-4.

11

Контрольна робота №1.


Розділ 3. Фізична складова здоров'я ( 5 год )
12

Фізичні чинники здоров'я. Рухова активність. Попередження травм під час рухливих ігор і занять фізичною культурою та спортом. **Моделювання ситуацій надання невідкладної допомоги та самодопомоги при спортивних травмах.
Т-2, Т-3. Т-4.

13

Принципи і методи загартовування. Правила безпечної
поведінки в басейні та на льоду. **Моделювання ситуацій надання допомоги і самодопомоги тому, хто провалився під лід.
Т-2, Т-3. Т-4.

14

Профілактика порушень постави і гостроти зору.
* Виконання вправ для формування правильної постави та гімнастики для очей.*Розрахунок максимальної маси портфеля.
Т-2, Т-3. Т-4.

15

Вплив телебачення і комп'ютера на здоров'я.
*Розробка пам'ятки щодо перегляду телепередач, користування комп'ютером.
Т-2, Т-3. Т-4.

16

Відпочинок школяра Ознаки перевтоми. Умови здорового сну.
Т-2, Т-3. Т-4.

Розділ 4. Соціальна складова здоров'я ( 16 год )
Тема 1. Соціальний добробут ( 8 год )
17

Право на здоров'я. Права дитини. Обов'язки учня і громадянина. Права та обов’язки дитини (створення  пам’ятки) * .
Т-2,Т-3.

18

Спілкування і здоров'я. Ефективне спілкування. *Відпрацювання навичок ефективного спілкування.
Т-2,Т-3.

19

Вплив поведінки на здоров'я.  Переваги упевненої поведінки. 
Т-2,Т-3.

20

Спілкування з дорослими. Повага до батьків та  вчителів. Взаємодопомога членів родини.
*Відпрацювання навичок упевненої поведінки : моделювання ситуацій звернення до батьків, вчителів, інших дорослих.
Т-2,Т-3.

21

Спілкування з однолітками. Стосунки між хлопцями і дівчатами.
Т-2,Т-3.

22

Протидія виявам агресії і насилля в учнівському середовищі.
Т-2,Т-3.

23

Соціальна небезпека інфекційних захворювань та  запобігання дискримінації людей, за будь-якою ознакою в т. ч. за станом здоров’я ( ВІЛ, туберкульоз, ОРВІ тощо) та інвалідністю. Аналіз витрат сім’ї під час хвороби ОРВІ одного з членів родини *
Т-2,Т-3,Т-4.

24

Безпека спілкування в Інтернеті  Безпека спілкування  в Інтернеті **
Узагальнення знань.
Т-2,Т-3.

Тема 2. Безпека в побуті і навколишньому середовищі ( 8 год )
25

Пожежна безпека. Причини виникнення та способи гасіння невеликих пожеж.
Т-1,Т-2,Т-3.

26

Особливості гасіння електроприладів. Захист органів дихання під час пожежі. Відпрацювання навичок евакуації з приміщення школи. Відпрацювання навичок  захисту органів дихання від отруйних газів**.
Т-1,Т-2,Т-3.

27

Дитина в автономній ситуації
Безпека в побуті. Ризики побутового травмування, телефонного та телевізійного шахрайства, проникнення в оселю зловмисників. *Обстеження безпеки своєї оселі *.
Т-1,Т-2,Т-3.

28

Безпека надворі. Місця підвищеної небезпеки. Екстремальні ситуації з незнайомцями. *Моделювання безпечної поведінки із незнайомими людьми.
*Відпрацювання алгоритму безпечної поведінки в місцях великого скупчення людей. *Відпрацювання навичок відмови від ігор у небезпечних місцях.
Т-1,Т-2,Т-3.

29

Безпечне довкілля. Наслідки забруднення довкілля для життя і здоров'я людини.
Способи збереження природного середовища.
Створення саморобок для повторного використання пластикових упаковок*.
Т-1,Т-2.

30

Стихійні лиха. Правила поведінки під час сильного вітру, грози та в разі потрапляння у зону підтоплення. Підручні рятувальні заходи.
*Моделювання безпечної поведінки під час сильного вітру, грози і підтоплення.
*Виготовлення рятувальних засобів з підручних матеріалів*.
Т-4,Т-2,Т-3.

31

Відпочинок на природі. Правила купання у водоймах. Дії у небезпечних ситуаціях на воді.
Моделювання ситуації надання допомоги постраждалому при  тепловому або сонячному ударі**.
Т-2,Т-3.

32

Контрольна робота №2.


33

Повторення.


34

Підсумковий урок.










Календарне планування з основ здоров'я
за новим Державним стандартом 
базової і повної загальної освіти для 6-х класів
Дата
Тема уроку
Шляхи реалізації наскрізних ліній
Примітка
Розділ 1. Здоров’я людини ( 4 год )
1

 Життя і здоров'я людини. Безпека життєдіяльності. Здоров’я і добробут. Життєві навички, сприятливі для здоров’я. Активне довголіття.
Т -2, Т-3

2

Ризики і небезпеки . Виправдані і невиправдані ризики. Оцінка ризиків у щоденному житті. Екстремальні і надзвичайні ситуації. *Моделювання поведінки в умовах зміни кліматичних умов.*Добір одягу за несприятливих погодних умов . Складання пам’яток запобігання кримінальних небезпек
Т – 2. Т-4

3

Небезпеки природного середовища. Вплив техногенного середовища на здоров’я людини. Екологічні проблеми довкілля. *Складання пам’яток запобігання кримінальних небезпек.
Т – 1, Т-2,
Т - 3

4

Соціальне середовище і здоров’я. Захист від кримінальних небезпек. *Відпрацювання навичок захисту особистого майна (квартири, велосипеда, мобільного телефону)*. Узагальнення знань.
Т – 1, Т-2,
Т - 3

Розділ 2. Фізична складова здоров’я ( 6 год )

5

Харчування і здоров’я Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків..
*Аналіз маркування харчових продуктів*.
Т-1, Т-3

6

Поживні речовини. Особливість харчування у підлітковому віці.
Т-1, Т-3

7


Харчові звички. Принципи  харчування для здоров’я. Калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичних навантажень.
*Визначення збалансованості харчового раціону*.
Т-1, Т-3

8

Профілактика йододефіциту і діабету.
Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів.
Т-1, Т-3, Т-4

9

Перша  допомога при харчових отруєннях. Відпрацювання алгоритму надання допомоги при харчових отруєннях .
Т-1, Т-3

10

Особиста гігієна. Складання пам’ятки: «Правила особистої гігієни ».
Т-1, Т-3

11

Контрольна робота №1.



Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я ( 6 год )
12

Психічний розвиток підлітка та ознаки гармонійного розвитку. Потреби людини, їх розвиток із віком.*Проект самовдосконалення (вибір, планування і досягнення мети).
Т-4, Т-2.

13

Навички і звички. Вплив звичок на здоров’я. Корисні і шкідливі звички. Чинники формування звичок.Самооцінка і здоров’яПоняття самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки. *Створення плану формування корисної звички (чи відмови від поганої або шкідливої звички).
Т-4,
Т-2,
Т-1
Т-3



14

Критичне мислення та уміння приймати рішення. Види рішень. Алгоритм прийняття зважених рішень. Рішення, важливі для здоров’я.
*Моделювання ситуації прийняття зважених рішень.
Т-4,
Т-2,
Т-1
Т-3


15

Вплив реклами на рішення людини. Види реклами  Соціальна і комерційна реклами.
*Аналіз грошових витрат, пов’язаних з курінням.
*Аналіз соціальної і комерційної реклами.
Т-4,
Т-2,
Т-1
Т-3

16

Психоактивні речовини і здоров’я. Позитивні й негативні впливи однолітків. Протидія тиску і маніпуляціям.* Моделювання ситуації відмови від шкідливих пропозицій .
Т-4,
Т-2,
Т-1
Т-3


17

Толерантне ставлення до людей, що живуть з ВІЛ.
Т-4, Т-2

Розділ 4. Соціальна складова здоров’я ( 15 год )
Тема 1. Соціальний добробут ( 7 год )
18

Спілкування і здоров’я. Спілкування людей. Засоби комунікації.
Т-2,Т-4
Т-3

19

Навички спілкування. Стилі спілкування. Значення упевненої поведінки для здоров’я. *Відпрацювання навичок упевненої поведінки у життєвих ситуаціях.
Т-3, Т-4

20

Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі. Безпечне спілкування в Інтернеті (соціальні мережі) * Складання плану покращення міжособистісних стосунків.
Т-2,Т-3

21

Конфлікти і здоров’я
Поняття конфлікту. Види і способи розв’язання конфліктів.
Т-2,Т-3

22

Конструктивне розв’язання конфліктів. Запобігання ескалації конфлікту. Самоконтроль у конфліктних ситуаціях.*Моделювання ситуації із конструктивним розв’язанням конфліктів. *Відпрацювання навичок самоконтролю у конфліктних ситуаціях.
Т-2,Т-3

23

Стосунки з однолітками
Підліткові компанії. Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній.
Т-2,Т-3

24

Способи протидії агресії та насиллю у підлітковому середовищі. Узагальнення знань.
Т-2,Т-3

Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі. Безпека в побуті ( 8 год )
25

Правила користування газовими приладами, електроприладами,  водогоном, тепловими мережами.
Т-1,Т-2,Т-3

26

Безпека при користуванні засобами побутової хімії.  *Відпрацювання навичок безпечного зберігання ліків і засобів побутової хімії.* Вивчення вмісту домашньої аптечки.*
Т-1,Т-2,Т-3

27

Пожежна безпека оселі
Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі. Пожежна охорона. Профілактика пожеж. План евакуації з будинку.*Відпрацювання навичок екстреної евакуації з приміщення школи і своєї оселі.
Т-1,Т-2,Т-3

28

Засоби пожежогасіння. Гасіння невеликої пожежі. Захист органів дихання в зоні пожежі. Дії в разі загоряння одягу.
Т-2,Т-3

29

Проживання у промисловій зоні
Види небезпечних промислових об’єктів. Дії школяра під час виникнення аварійної ситуації на підприємстві. Підручні засоби захисту.
Т-1,Т-2,Т-3

30

Безпека руху велосипедиста
Елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху. Одяг для велосипедиста. Засоби безпеки велосипедиста. Правила дорожнього руху для велосипедистів.
Т-1,Т-2,Т-3

31

Поведінка в екстремальних ситуаціях
Телефони аварійних служб. Повідомлення для рятувальним службам. Правила  взаємодії з рятувальниками. Оцінка захаращеності під’їзду до будинку спец автомобілів  служби ДСНС Моделювання ситуації виклику рятувальних служб **
Т-1,Т-2,Т-3

32

Перша допомога при ураженні електричним струмом, попаданні хімічних речовин на шкіру, отруєнні, ДТП. Відпрацювання навичок безпечної поведінки при небезпеці ураження електричним струмом та допомоги при ураженні електричним струмом.** Моделювання допомоги при попаданні на тіло  речовин побутової хімії та  при отруєнні ними
Т-1,Т-2,Т-3

33

Контрольна робота №2.


34

Повторення.


35

Підсумковий урок













Календарне планування з основ здоров'я
за новим Державним стандартом 
базової і повної загальної освіти для 7-х класів
Дата
Тема уроку
Шляхи реалізації наскрізних ліній
Примітка
Розділ 1. Здоровя людини (9)
1

Здоров’я і спосіб життя
Цілісність здоров’я. Переваги  здорового способу життя.
Т-2,
Т-3
 Т-4

2

Навички, сприятливі для здоров'я. Значення життєвих принципів для здоров’я. *Створення соціальної реклами про здоровий спосіб життя.
Т-2,
Т-3
 Т-4

3

Профілактика захворювань. Інфекційні та неінфекційні захворювання. Захисні реакції організму і бар’єри на шляху інфекцій. Заходи профілактики інфекційних захворювань.
Т-1,
Т-3


4

Принципи безпечної життєдіяльності. Природні, техногенні та соціальні небезпеки. Види і джерела ризику. Рівні ризику. *Оцінювання ризиків щоденного життя.**
Т-1,
Т-2



5

Безпека на дорозі
Безпека пасажира легкового і вантажного автомобіля. Засоби безпеки легкового автомобіля.
Т-1, Т-2, Т-3


6

Заходи безпеки під час поїздки на вантажному автомобілі. Небезпечні вантажі.
Т-3, Т-2


7

Види ДТП.  Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП. *Моделювання поведінки пасажира при ДТП.
Т-3, Т-2


8

Пожежна безпека у громадських приміщеннях
Правила пожежної безпеки у школі. Оповіщення про пожежу. Первинні засоби пожежогасіння. Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні. *Відпрацювання алгоритму дій під час пожежі в громадському приміщенні.
Т-1, Т-3


9

Побутова безпека
Безпека оселі. Правила безпеки при користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням. Узагальнення знань.
Т-1, Т-2


Розділ 2. Фізична складова здоров’я (4)
10

Індивідуальний розвиток підлітків
Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного  дозрівання
Т-2
Т-3


11

Показники фізичного розвитку  підлітків. Способи покращення фізичної форми. .*Визначення індивідуальних показників фізичної складової здоров’я.
Т-3
Т-4

12

Косметичні проблеми підлітків
Функції шкіри. Чинники, що впливають на здоров’я шкіри.


13

Особливості збереження здоров’я функціонування шкіри у підлітковому віці з урахуванням типу шкіри. Догляд за шкірою і волоссям. *Визначення типу шкіри і волосся.* Вибір косметичних засобів із урахуванням віку та типу шкіри     (проект)*
Т-3
Т-4

14

Контрольна робота №1.


Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я ( 9 год )
15

Психічний і духовний розвиток
Особливості психічного розвитку підлітків. Розвиток потреб.
Т-3
Т-4
Т-2

16

Духовний розвиток особистості. Життєві цінності і здоров’я. Формування позитивної адекватної самооцінки.
Т-3
Т-4
Т-2

17

Уміння вчитися. Умови успішного навчання. Відпрацювання навичок планування часу .

Т-3
Т-4
Т-2

18

Розвиток сприйняття, уваги, пам’яті, творчих здібностей.*Вправи на концентрацію уваги, розвиток пам’яті, уяви.
Т-3
Т-4
Т-2

19

Емоційне благополуччя
Вплив емоцій на здоровя і прийняття рішень. Культура вияву почуттів. Методи самоконтролю.
*Відпрацювання навичок самоконтролю.
Т-3
Т-4
Т-2

20

Ознаки психологічної рівноваги. Стрес і здоров’я. Самодопомога та допомога при стресі.


21

Чинники стресу і виживання в екстремальних ситуаціях.  *Формування позитивної адекватної самооцінки.
Т-2,
Т-3
Т-4

22

Конфлікти і здоров’я
Причини виникнення і стадії розвитку конфліктів. Розпалювання конфліктів.
Т-2,
Т-3
Т-4

23

Способи конструктивного розв’язання конфліктів. *Моделювання способів конструктивного розв’язання конфліктів.* Узагальнення знань
Т-2,
Т-3
Т-4

Розділ 3. Соціальна складова здоров’я ( 9 год )
24

Соціальні чинники здоров’я
Соціальна безпека населеного пункту. Держава на захисті прав дитини. Роль   молодіжного руху у формуванні здорового способу життя молоді.               
Т-2,
Т-3
Т-4

25

Клініки, дружні для молоді. Вплив засобів масової інформації на здоровя. *Складання  списку телефонів медичних закладів, психологічних та соціальних служб для молоді, кабінетів довіри.
Т-2,
Т-3
Т-4

26

Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів. Принципи формування міжособистісних стосунків. Відпрацювання навичок щодо налагодження партнерських стосунків з родиною та друзями.
Т-2,
Т-3
Т-4

27

Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній.
Т-2,
Т-3

28

Хвороби цивілізації
Соціальні чинники ризику «хвороб цивілізації».
Т-2,
Т-3

29

Профілактика серцево-судинних, онкологічних захворювань, діабету, ожиріння. Вплив комерційної реклами на здоров’я. Комп’ютерна, ігрова та Інтернет залежність
Т-2,
Т-3
Т-4

30

Профілактика захворювань, що набули соціального значення. Наслідки вживання наркотиків. Створення реклами здорового способу життя.
Т-2,
Т-3
Т-4

31

Положення кримінального законодавства у сфері боротьби з розповсюдженням наркотиків. Протидія залученню до вживання наркотиків. Способи протидії негативному соціальному впливу.
Т-2,
Т-3
Т-4

32

Заходи профілактики на державному і особистому рівнях інфекційних захворювань (ВІЛ, туберкульоз тощо). Законодавство України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції Причини і наслідки стигматизації і дискримінації
Т-2,
Т-3


33

Контрольна робота № 2.


34

Підсумковий урок.


















Календарне планування з основ здоров'я
за новим Державним стандартом
 базової і повної загальної освіт для 8-х класів
Дата
Тема уроку
Шляхи реалізації наскрізних ліній
Примітка
Розділ 1. Здоровя людини (6)
1

На порозі дорослого життя.
Фізіологічна, психологічна та соціальна зрілість.
Т-2
Т-3

2

Соціальні ролі і життєві навички в сучасному світі.
Т-2
Т-3

3

Надзвичайні ситуації. Класифікація надзвичайних ситуацій.
Т-1,
 Т-2

4

 Основні принципи порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях. Опрацювання алгоритму дій при отриманні повідомлень засобів масової інформації про надзвичайні ситуації **
Т-1,
 Т-2
Т-3


5

Визначення стану потерпілого.   Перша допомога при надзвичайних ситуаціях. Алгоритм рятування людей під час пожежі. Відпрацювання навичок рятування людей на пожежі. Відпрацювання навичок надання першої допомоги потерпілому.
Т-1,
 Т-2


6

Основні положення законодавства України щодо порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях. Узагальнення знань.
Т-1,
 Т-2


Розділ 2. Фізична складова здоров’я (5)

7

Оздоровчі системи
Поняття про оздоровчі системи та їх складові.
Т-2
Т-3
Т-4

8

Безпека харчування
Вибір харчових продуктів. Традиційні і сучасні системи харчування.
Т-2
Т-3
Т-4

9

Профілактика захворювань незбалансованого харчування.  Харчові добавки.
Т-2
Т-3
Т-4

10

Симптоми харчового отруєння. Отруйні рослини і гриби. Профілактика харчових отруєнь.
Т-2
Т-3
Т-4

11

Перша допомога при харчових отруєннях та кишкових інфекціях. Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових інфекціях.
Т-2
Т-3
Т-4

12

Контрольна робота №1.


Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я ( 5 год )
13

Становлення особистості
Біосоціальний характер особистості. Розвиток особистості. Формування самосвідомості у підлітковому віці.
Т-2,
Т-3
Т-4


14

Складові духовного розвитку особистості. Формування системи цінностей. Моральний розвиток особистості. Піраміда потреб. Планування майбутнього. Відпрацювання алгоритму постановки й досягнення мети.
Т-2,
Т-3
Т-4


15

Краса і здоров’я. Ідеали краси і здоров’я. Вплив модних тенденцій на здоров’я. 
Т-2,
Т-3
Т-4

16

Уміння вчитися
Складові уміння вчитися. Важливість налаштування на успіх. Бар’єри ефективного навчання. Розвиток логічного та образного мислення. Моделювання прийомів ефективного запам’ятовування, концентрації уваги, підготовки до контрольної роботи (іспитів).
Т-2,
Т-3
Т-4


17

Принципи запам’ятовування. Розвиток пам’яті та уваги. Вправи на розвиток пам’яті та уваги.
Т-2,
Т-3
Т-4

Розділ 4. Соціальна складова здоров’я ( 15 год )
Тема 1. Соціальний добробут ( 5 год )
18

Соціальні аспекти статевого дозрівання.
Т-2
Т-3

19

Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків.
Т-2
Т-3


20

Спілкування хлопців і дівчат. Принципи рівноправного і ненасильницького спілкування. Психологічні і соціальні наслідки ранніх статевих стосунків, підліткової вагітності. Відпрацювання правил рівноправного та ненасильницького спілкування (створення пам’ятки)
Т-2
Т-3


21

Небезпека інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються статевим шляхом (ІПСШ).  ВІЛ/СНІД: проблема людини і проблема людства.
Формула індивідуального захисту. Тестування на ВІЛ-інфекцію, гепатити В і С. Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску
Т-2
Т-3


22

Кримінальна відповідальність за злочини сексуального характеру. Алгоритм поведінки жертви сексуального насильства.
Узагальнення знань.
Т-2
Т-3


Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі ( 10 год)
23

Безпека на дорозі. Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»). Правила дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Пріоритети в дорожньому русі. Визначення пріоритетів у дорожньому русі**.
Т-2
Т-1
Т-4
Т-3

24

Мотоцикл і безпека. Правила для мотоциклістів та пасажирів мотоцикла. Небезпека керування транспортним засобом у нетверезому стані. Відпрацювання навичок відмови від небезпечних пропозицій, пов’язаних з транспортними засобами.
Т-2
Т-4
Т-3

25

Екологічна безпека. Забруднення навколишнього середовища і здоров’я. Питна вода і здоров’я. Небезпека купання в забруднених водоймах.
Т-2
Т-1
Т-3

26

 Атмосферні забруднення та їхній вплив на здоров’я. Вплив транспорту на навколишнє середовище та здоров’я. Вплив забруднення ґрунтів на здоров’я. 
Т-2
Т-1
Т-3

27

Соціальна безпека. Правова відповідальність і закони України. Права, обов’язки і правова відповідальність неповнолітніх.
Т-2
Т-3

28

Види правопорушень. Поведінка підлітків у разі затримання поліцією.
Т-2
Т-3

29

Захист від кримінальних небезпек. Самооборона та її межі.
Т-2
Т-3

30

Протидія торгівлі людьми.
Дитяча безпритульність і бездоглядність.
Т-2
Т-3

31

Небезпека залучення до деструктивних соціальних угруповань. Загроза тероризму. Відпрацювання уміння уникати нападу, пограбування, залучення до деструктивних соціальних угруповань
Т-2


32

Інформаційна безпекаВплив засобів масової інформації на здоров’я і поведінку людей. Комп’ютерна безпека. Безпека у  мережі Інтернет. Он-лайн  безпека для попередження сексуального насильства та зловживань.
Т-2


33

Контрольна робота №2.


34

Повторення.


35

Підсумковий урок.











Календарне планування з основ здоров'я
за новим Державним стандартом 
базової і повної загальної освіти для 9-х класів
Дата
Тема уроку
Шляхи реалізації наскрізних ліній
Примітка
Розділ 1. Здоровя людини ( 3 год )
1

Сучасне уявлення про здоров'я.  Дотримання здорового способу життя. Аналіз свого способу життя та особистих цілей
Т-2
Т-3

2

Взаємозв’язок фізичної, психічної, соціальної і духовної складових здоров’я. Чинники, що впливають на показники здоров’я населення.
Т-2
Т-3

3

Сфери життя людини. Довгострокове планування з урахуванням важливих сфер життя.. Узагальнення знань.
Т-2
Т-3
Т-4

Розділ 2. Фізична складова здоров’я ( 6 год )
4

Збереження і зміцнення   фізичної складової здоров'я. Взаємозв’язок складових фізичного здоров’я.


5

Види рухової активності. Вплив рухової активності на фізичний, психологічний і соціальний добробут  людини.


6

Складові особистої гігієни. Гігієнічні процедури. 


7

Біологічні ритми і здоров’я. Значення сну в юнацькому віці.


8

Харчування при різному фізичному навантаженні. Контроль за масою тіла. Розрахунок калорійності харчового раціону відповідно до енергозатрат організму.


9

Моніторинг здоров’я. Види моніторингу фізичної складової здоров’я . Показники фізичного здоров’я.. Експрес-оцінка індивідуального рівня фізичного здоров’я.


10

Контрольна робота №1.


Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я ( 12 год )
11

Самореалізація особистості
Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації.
Т-2
Т-4


12

Самопізнання і формування особистості. Формування самооцінки.
Т-3

13

Поняття життєвого самовизначення. Складові життєвого самовизначення. Самооцінка характеру. Проект самовиховання.*
Т-2
Т-4


14

Критерії і мотиви для вибору професії. Профорієнтація. Виявлення професійних схильностей . Міні-проект: «Дослідження ринку праці за матеріалами засобів масової інформації».
Т-2
Т-4



15

Емоційне благополуччя. Природа і види емоцій. Поняття емоційної зрілості.
Т-2
Т-4

16

Саморегуляція. Методи самоконтролю.


17

Уміння вчитисяУмови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання. Визначення індивідуального стилю навчання
Т-2
Т-4




Індивідуальні особливості сприйняття і навчання. Підготовка до Державної підсумкової атестації.
Т-2
Т-4

18

Способи ефективного навчання й підготовки до іспитів. Планування часу. Відпрацювання навичок раціонального планування часу і підготовки до  Державної підсумкової атестації .
Т-2
Т-4


19

Самовиховання характеру
Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини.
Т-2
Т-4

20

Роль життєвих цінностей у формуванні характеру.   Цінності і якість життя.  
Т-2
Т-4

21

Моральний розвиток особистості.
Т-2

22

Самовиховання характеру. Узагальнення знань.


Розділ 3. Соціальна складова здоров’я ( 10 год )
Тема 1. Соціальний добробут ( 6 год )
23

Соціальна компетентність. Стосунки і рівні спілкування. Навички ефективного спілкування. Принципи формування міжособистісних стосунків. Стосунки з дорослими і однолітками. Відпрацювання прийомів ефективного спілкування  з дорослими й однолітками.
Т-2
Т-3

24

Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного життя.
Поняття «гендер» і « стать»
Т-2
Т-3

25

Стан репродуктивного здоров’я молоді в Україні. Негативні наслідки ранніх статевих стосунків, зокрема, інфікування на вірус папіломи людини та ризик розвитку раку шийки матки.  Запобігання захворюванням, які передаються статевим шляхом.
Т-2
Т-3
Т-1

26

Значення моральних цінностей  для профілактики ІПСШ.  Протидія стигмі і дискримінації осіб за будь-якою ознакою в т. ч. за станом здоров’я  та з інвалідністю. Відпрацювання навичок отримання достовірної
 інформації про інфекційні та неінфекційні захворювання  у своєму середовищі.
Т-2
Т-3

27

Вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров’я. Профілактика вроджених вад. Визначення місця здоров’я в ієрархії власних життєвих цінностей
Т-2
Т-3

28

Значення регулярних  профілактичних оглядів для хлопців та дівчат. Профілактика та раннє виявлення онкологічних захворювань молочної залози (огляд мамолога). Соціально-психологічні та медичні послуги держави для молоді. Ознайомлення з роботою установ, які надають соціально-психологічні та медичні послуги за місцем проживання.
Т-2
Т-3
Т-1

Тема 2. Сучасний комплекс проблем безпеки ( 4 год )
29

Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз. Заходи безпеки. Взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки. Концепція національної безпеки України. Сфери національної безпеки.
Т-1
Т-2
Т-3


30

Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на здоров’я . Відпрацювання навичок оцінювання ризику на особистому рівні.
Т-1
Т-2
Т-3

31

Розвиток екологічно доцільного мислення і поведінки, як складова формування здорового способу життя . Оцінювання екологічних небезпек за місцем  проживання, що впливають на  здоров’я громади **
Т-1
Т-2
Т-3


32

Міжнародне екологічне право. Екологічне законодавство України. Поняття інформаційного суспільства та сталого розвитку.
Т-1
Т-2
Т-3


33

Контрольна робота №2.


34

Повторення.


35

Підсумковий урок.



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Дистанційне навчання