Календарне планування
Календарне планування з основ здоров'я
базової і повної загальної освіти
для 5-х класів
№ з/п | Дата | Зміст теми, уроку | Шляхи реалізації наскрізних ліній | Примітка | |
Розділ 1. Здоров’я людини ( 5 год ) | |||||
1 | Життя і здоров’я людини. Здоровий спосіб життя. Моделювання поведінки в разі погіршення самопочуття **. Відпрацювання навичок вимірювання температури тіла. * | Т-2, Т-3. | |||
2 | Безпека і небезпека. Принципи безпечної життєдіяльності. Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні у небезпечну ситуацію ** | Т-2, Т-3. | |||
3 | Безпека на дорозі. Безпека пішохода. Види пішохідних переходів. Дорожня розмітка. Перехід багато смугової дороги. **Відпрацювання навичок аналізу дорожньої ситуації, у тому числі й в умовах обмеженої оглядовості.*Прийняття зважених рішень щодо переходу дороги. **Моделювання ситуації відмови від пропозицій перейти дорогу у небезпечному місці. | Т-2, Т-3. | |||
4 | Безпека на зупинках громадського транспорту. Безпека пасажира . Правила користування громадським транспортом. Етика пасажира. *Відпрацювання навичок поведінки у транспорті. | Т-2, Т-3. | |||
5 | Поведінка пасажира при ДТП. Моделювання поведінки пасажира при аварії в транспорті. Узагальнення знань. | Т-2, Т-3. | |||
Розділ 2. Психічна і духовна складові здоров'я ( 5 год ) | |||||
6 | Уміння вчитися. Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Облаштування робочого місця. Відпрацювання навичок планування часу з урахуванням усіх правил здорового способу життя «Мій розпорядок дня». | Т-2, Т-3. Т-4. | |||
7 | Умови успішного навчання. Розвиток здібностей. Створення мотивації до навчання. Відпрацювання навичок успішного навчання у класі. | Т-2, Т-3. Т-4. | |||
8 | Типи сприйняття інформації. Активне слухання. Прийоми для кращого запам'ятовування. Підготовка до контрольної роботи. Відпрацювання навичок ефективного самонавчання (бібліотека, Інтернет, дистанційне навчання) ** | Т-2, Т-3. Т-4. | |||
9 | Повага до себе та інших. Унікальність людини. Розвиток самоповаги. Повага і толерантне ставлення до інших людей. Уміння працювати разом. Виконання вправ для розвитку самоповаги і поваги до інших людей. | Т-2, Т-3. Т-4. | |||
10 | Почуття і емоції. Вияви почуттів. Способи висловлювання почуттів. Співпереживання і співчуття.* Відпрацювання навичок висловлювання почуттів. | Т-2, Т-3. Т-4. | |||
11 | Контрольна робота №1. | ||||
Розділ 3. Фізична складова здоров'я ( 5 год ) | |||||
12 | Фізичні чинники здоров'я. Рухова активність. Попередження травм під час рухливих ігор і занять фізичною культурою та спортом. **Моделювання ситуацій надання невідкладної допомоги та самодопомоги при спортивних травмах. | Т-2, Т-3. Т-4. | |||
13 | Принципи і методи загартовування. Правила безпечної поведінки в басейні та на льоду. **Моделювання ситуацій надання допомоги і самодопомоги тому, хто провалився під лід. | Т-2, Т-3. Т-4. | |||
14 | Профілактика порушень постави і гостроти зору. * Виконання вправ для формування правильної постави та гімнастики для очей.*Розрахунок максимальної маси портфеля. | Т-2, Т-3. Т-4. | |||
15 | Вплив телебачення і комп'ютера на здоров'я. *Розробка пам'ятки щодо перегляду телепередач, користування комп'ютером. | Т-2, Т-3. Т-4. | |||
16 | Відпочинок школяра Ознаки перевтоми. Умови здорового сну. | Т-2, Т-3. Т-4. | |||
Розділ 4. Соціальна складова здоров'я ( 16 год ) | |||||
Тема 1. Соціальний добробут ( 8 год ) | |||||
17 | Право на здоров'я. Права дитини. Обов'язки учня і громадянина. Права та обов’язки дитини (створення пам’ятки) * . | Т-2,Т-3. | |||
18 | Спілкування і здоров'я. Ефективне спілкування. *Відпрацювання навичок ефективного спілкування. | Т-2,Т-3. | |||
19 | Вплив поведінки на здоров'я. Переваги упевненої поведінки. | Т-2,Т-3. | |||
20 | Спілкування з дорослими. Повага до батьків та вчителів. Взаємодопомога членів родини. *Відпрацювання навичок упевненої поведінки : моделювання ситуацій звернення до батьків, вчителів, інших дорослих. | Т-2,Т-3. | |||
21 | Спілкування з однолітками. Стосунки між хлопцями і дівчатами. | Т-2,Т-3. | |||
22 | Протидія виявам агресії і насилля в учнівському середовищі. | Т-2,Т-3. | |||
23 | Соціальна небезпека інфекційних захворювань та запобігання дискримінації людей, за будь-якою ознакою в т. ч. за станом здоров’я ( ВІЛ, туберкульоз, ОРВІ тощо) та інвалідністю. Аналіз витрат сім’ї під час хвороби ОРВІ одного з членів родини * | Т-2,Т-3,Т-4. | |||
24 | Безпека спілкування в Інтернеті . Безпека спілкування в Інтернеті ** Узагальнення знань. | Т-2,Т-3. | |||
Тема 2. Безпека в побуті і навколишньому середовищі ( 8 год ) | |||||
25 | Пожежна безпека. Причини виникнення та способи гасіння невеликих пожеж. | Т-1,Т-2,Т-3. | |||
26 | Особливості гасіння електроприладів. Захист органів дихання під час пожежі. Відпрацювання навичок евакуації з приміщення школи. Відпрацювання навичок захисту органів дихання від отруйних газів**. | Т-1,Т-2,Т-3. | |||
27 | Дитина в автономній ситуації Безпека в побуті. Ризики побутового травмування, телефонного та телевізійного шахрайства, проникнення в оселю зловмисників. *Обстеження безпеки своєї оселі *. | Т-1,Т-2,Т-3. | |||
28 | Безпека надворі. Місця підвищеної небезпеки. Екстремальні ситуації з незнайомцями. *Моделювання безпечної поведінки із незнайомими людьми. *Відпрацювання алгоритму безпечної поведінки в місцях великого скупчення людей. *Відпрацювання навичок відмови від ігор у небезпечних місцях. | Т-1,Т-2,Т-3. | |||
29 | Безпечне довкілля. Наслідки забруднення довкілля для життя і здоров'я людини. Способи збереження природного середовища. Створення саморобок для повторного використання пластикових упаковок*. | Т-1,Т-2. | |||
30 | Стихійні лиха. Правила поведінки під час сильного вітру, грози та в разі потрапляння у зону підтоплення. Підручні рятувальні заходи. *Моделювання безпечної поведінки під час сильного вітру, грози і підтоплення. *Виготовлення рятувальних засобів з підручних матеріалів*. | Т-4,Т-2,Т-3. | |||
31 | Відпочинок на природі. Правила купання у водоймах. Дії у небезпечних ситуаціях на воді. Моделювання ситуації надання допомоги постраждалому при тепловому або сонячному ударі**. | Т-2,Т-3. | |||
32 | Контрольна робота №2. | ||||
33 | Повторення. | ||||
34 | Підсумковий урок. | ||||
Календарне планування з основ здоров'я
за новим Державним стандартом
базової і повної загальної освіти для 6-х класів
№ | Дата | Тема уроку | Шляхи реалізації наскрізних ліній | Примітка |
Розділ 1. Здоров’я людини ( 4 год ) | ||||
1 | Життя і здоров'я людини. Безпека життєдіяльності. Здоров’я і добробут. Життєві навички, сприятливі для здоров’я. Активне довголіття. | Т -2, Т-3 | ||
2 | Ризики і небезпеки . Виправдані і невиправдані ризики. Оцінка ризиків у щоденному житті. Екстремальні і надзвичайні ситуації. *Моделювання поведінки в умовах зміни кліматичних умов.*Добір одягу за несприятливих погодних умов . Складання пам’яток запобігання кримінальних небезпек | Т – 2. Т-4 | ||
3 | Небезпеки природного середовища. Вплив техногенного середовища на здоров’я людини. Екологічні проблеми довкілля. *Складання пам’яток запобігання кримінальних небезпек. | Т – 1, Т-2, Т - 3 | ||
4 | Соціальне середовище і здоров’я. Захист від кримінальних небезпек. *Відпрацювання навичок захисту особистого майна (квартири, велосипеда, мобільного телефону)*. Узагальнення знань. | Т – 1, Т-2, Т - 3 | ||
Розділ 2. Фізична складова здоров’я ( 6 год ) | ||||
5 | Харчування і здоров’я Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків.. *Аналіз маркування харчових продуктів*. | Т-1, Т-3 | ||
6 | Поживні речовини. Особливість харчування у підлітковому віці. | Т-1, Т-3 | ||
7 | Харчові звички. Принципи харчування для здоров’я. Калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичних навантажень. *Визначення збалансованості харчового раціону*. | Т-1, Т-3 | ||
8 | Профілактика йододефіциту і діабету. Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів. | Т-1, Т-3, Т-4 | ||
9 | Перша допомога при харчових отруєннях. Відпрацювання алгоритму надання допомоги при харчових отруєннях . | Т-1, Т-3 | ||
10 | Особиста гігієна. Складання пам’ятки: «Правила особистої гігієни ». | Т-1, Т-3 | ||
11 | Контрольна робота №1. | |||
Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я ( 6 год ) | ||||
12 | Психічний розвиток підлітка та ознаки гармонійного розвитку. Потреби людини, їх розвиток із віком.*Проект самовдосконалення (вибір, планування і досягнення мети). | Т-4, Т-2. | ||
13 | Навички і звички. Вплив звичок на здоров’я. Корисні і шкідливі звички. Чинники формування звичок.Самооцінка і здоров’я. Поняття самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки. *Створення плану формування корисної звички (чи відмови від поганої або шкідливої звички). | Т-4, Т-2, Т-1 Т-3 | ||
14 | Критичне мислення та уміння приймати рішення. Види рішень. Алгоритм прийняття зважених рішень. Рішення, важливі для здоров’я. *Моделювання ситуації прийняття зважених рішень. | Т-4, Т-2, Т-1 Т-3 | ||
15 | Вплив реклами на рішення людини. Види реклами. Соціальна і комерційна реклами. *Аналіз грошових витрат, пов’язаних з курінням. *Аналіз соціальної і комерційної реклами. | Т-4, Т-2, Т-1 Т-3 | ||
16 | Психоактивні речовини і здоров’я. Позитивні й негативні впливи однолітків. Протидія тиску і маніпуляціям.* Моделювання ситуації відмови від шкідливих пропозицій . | Т-4, Т-2, Т-1 Т-3 | ||
17 | Толерантне ставлення до людей, що живуть з ВІЛ. | Т-4, Т-2 | ||
Розділ 4. Соціальна складова здоров’я ( 15 год ) | ||||
Тема 1. Соціальний добробут ( 7 год ) | ||||
18 | Спілкування і здоров’я. Спілкування людей. Засоби комунікації. | Т-2,Т-4 Т-3 | ||
19 | Навички спілкування. Стилі спілкування. Значення упевненої поведінки для здоров’я. *Відпрацювання навичок упевненої поведінки у життєвих ситуаціях. | Т-3, Т-4 | ||
20 | Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі. Безпечне спілкування в Інтернеті (соціальні мережі) * Складання плану покращення міжособистісних стосунків. | Т-2,Т-3 | ||
21 | Конфлікти і здоров’я Поняття конфлікту. Види і способи розв’язання конфліктів. | Т-2,Т-3 | ||
22 | Конструктивне розв’язання конфліктів. Запобігання ескалації конфлікту. Самоконтроль у конфліктних ситуаціях.*Моделювання ситуації із конструктивним розв’язанням конфліктів. *Відпрацювання навичок самоконтролю у конфліктних ситуаціях. | Т-2,Т-3 | ||
23 | Стосунки з однолітками Підліткові компанії. Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній. | Т-2,Т-3 | ||
24 | Способи протидії агресії та насиллю у підлітковому середовищі. Узагальнення знань. | Т-2,Т-3 | ||
Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі. Безпека в побуті ( 8 год ) | ||||
25 | Правила користування газовими приладами, електроприладами, водогоном, тепловими мережами. | Т-1,Т-2,Т-3 | ||
26 | Безпека при користуванні засобами побутової хімії. *Відпрацювання навичок безпечного зберігання ліків і засобів побутової хімії.* Вивчення вмісту домашньої аптечки.* | Т-1,Т-2,Т-3 | ||
27 | Пожежна безпека оселі Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі. Пожежна охорона. Профілактика пожеж. План евакуації з будинку.*Відпрацювання навичок екстреної евакуації з приміщення школи і своєї оселі. | Т-1,Т-2,Т-3 | ||
28 | Засоби пожежогасіння. Гасіння невеликої пожежі. Захист органів дихання в зоні пожежі. Дії в разі загоряння одягу. | Т-2,Т-3 | ||
29 | Проживання у промисловій зоні Види небезпечних промислових об’єктів. Дії школяра під час виникнення аварійної ситуації на підприємстві. Підручні засоби захисту. | Т-1,Т-2,Т-3 | ||
30 | Безпека руху велосипедиста Елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху. Одяг для велосипедиста. Засоби безпеки велосипедиста. Правила дорожнього руху для велосипедистів. | Т-1,Т-2,Т-3 | ||
31 | Поведінка в екстремальних ситуаціях Телефони аварійних служб. Повідомлення для рятувальним службам. Правила взаємодії з рятувальниками. * Оцінка захаращеності під’їзду до будинку спец автомобілів служби ДСНС Моделювання ситуації виклику рятувальних служб ** | Т-1,Т-2,Т-3 | ||
32 | Перша допомога при ураженні електричним струмом, попаданні хімічних речовин на шкіру, отруєнні, ДТП. Відпрацювання навичок безпечної поведінки при небезпеці ураження електричним струмом та допомоги при ураженні електричним струмом.** Моделювання допомоги при попаданні на тіло речовин побутової хімії та при отруєнні ними | Т-1,Т-2,Т-3 | ||
33 | Контрольна робота №2. | |||
34 | Повторення. | |||
35 | Підсумковий урок |
Календарне планування з основ здоров'я
за новим Державним стандартом
базової і повної загальної освіти для 7-х класів
№ | Дата | Тема уроку | Шляхи реалізації наскрізних ліній | Примітка |
Розділ 1. Здоров’я людини (9) | ||||
1 | Здоров’я і спосіб життя Цілісність здоров’я. Переваги здорового способу життя. | Т-2, Т-3 Т-4 | ||
2 | Навички, сприятливі для здоров'я. Значення життєвих принципів для здоров’я. *Створення соціальної реклами про здоровий спосіб життя. | Т-2, Т-3 Т-4 | ||
3 | Профілактика захворювань. Інфекційні та неінфекційні захворювання. Захисні реакції організму і бар’єри на шляху інфекцій. Заходи профілактики інфекційних захворювань. | Т-1, Т-3 | ||
4 | Принципи безпечної життєдіяльності. Природні, техногенні та соціальні небезпеки. Види і джерела ризику. Рівні ризику. *Оцінювання ризиків щоденного життя.** | Т-1, Т-2 | ||
5 | Безпека на дорозі Безпека пасажира легкового і вантажного автомобіля. Засоби безпеки легкового автомобіля. | Т-1, Т-2, Т-3 | ||
6 | Заходи безпеки під час поїздки на вантажному автомобілі. Небезпечні вантажі. | Т-3, Т-2 | ||
7 | Види ДТП. Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП. *Моделювання поведінки пасажира при ДТП. | Т-3, Т-2 | ||
8 | Пожежна безпека у громадських приміщеннях Правила пожежної безпеки у школі. Оповіщення про пожежу. Первинні засоби пожежогасіння. Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні. *Відпрацювання алгоритму дій під час пожежі в громадському приміщенні. | Т-1, Т-3 | ||
9 | Побутова безпека Безпека оселі. Правила безпеки при користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням. Узагальнення знань. | Т-1, Т-2 | ||
Розділ 2. Фізична складова здоров’я (4) | ||||
10 | Індивідуальний розвиток підлітків Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання | Т-2 Т-3 | ||
11 | Показники фізичного розвитку підлітків. Способи покращення фізичної форми. .*Визначення індивідуальних показників фізичної складової здоров’я. | Т-3 Т-4 | ||
12 | Косметичні проблеми підлітків Функції шкіри. Чинники, що впливають на здоров’я шкіри. | |||
13 | Особливості збереження здоров’я функціонування шкіри у підлітковому віці з урахуванням типу шкіри. Догляд за шкірою і волоссям. *Визначення типу шкіри і волосся.* Вибір косметичних засобів із урахуванням віку та типу шкіри (проект)* | Т-3 Т-4 | ||
14 | Контрольна робота №1. | |||
Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я ( 9 год ) | ||||
15 | Психічний і духовний розвиток Особливості психічного розвитку підлітків. Розвиток потреб. | Т-3 Т-4 Т-2 | ||
16 | Духовний розвиток особистості. Життєві цінності і здоров’я. Формування позитивної адекватної самооцінки. | Т-3 Т-4 Т-2 | ||
17 | Уміння вчитися. Умови успішного навчання. Відпрацювання навичок планування часу . | Т-3 Т-4 Т-2 | ||
18 | Розвиток сприйняття, уваги, пам’яті, творчих здібностей.*Вправи на концентрацію уваги, розвиток пам’яті, уяви. | Т-3 Т-4 Т-2 | ||
19 | Емоційне благополуччя Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень. Культура вияву почуттів. Методи самоконтролю. *Відпрацювання навичок самоконтролю. | Т-3 Т-4 Т-2 | ||
20 | Ознаки психологічної рівноваги. Стрес і здоров’я. Самодопомога та допомога при стресі. | |||
21 | Чинники стресу і виживання в екстремальних ситуаціях. *Формування позитивної адекватної самооцінки. | Т-2, Т-3 Т-4 | ||
22 | Конфлікти і здоров’я Причини виникнення і стадії розвитку конфліктів. Розпалювання конфліктів. | Т-2, Т-3 Т-4 | ||
23 | Способи конструктивного розв’язання конфліктів. *Моделювання способів конструктивного розв’язання конфліктів.* Узагальнення знань | Т-2, Т-3 Т-4 | ||
Розділ 3. Соціальна складова здоров’я ( 9 год ) | ||||
24 | Соціальні чинники здоров’я Соціальна безпека населеного пункту. Держава на захисті прав дитини. Роль молодіжного руху у формуванні здорового способу життя молоді. | Т-2, Т-3 Т-4 | ||
25 | Клініки, дружні для молоді. Вплив засобів масової інформації на здоров’я. *Складання списку телефонів медичних закладів, психологічних та соціальних служб для молоді, кабінетів довіри. | Т-2, Т-3 Т-4 | ||
26 | Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів. Принципи формування міжособистісних стосунків. Відпрацювання навичок щодо налагодження партнерських стосунків з родиною та друзями. | Т-2, Т-3 Т-4 | ||
27 | Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній. | Т-2, Т-3 | ||
28 | Хвороби цивілізації Соціальні чинники ризику «хвороб цивілізації». | Т-2, Т-3 | ||
29 | Профілактика серцево-судинних, онкологічних захворювань, діабету, ожиріння. Вплив комерційної реклами на здоров’я. Комп’ютерна, ігрова та Інтернет залежність | Т-2, Т-3 Т-4 | ||
30 | Профілактика захворювань, що набули соціального значення. Наслідки вживання наркотиків. Створення реклами здорового способу життя. | Т-2, Т-3 Т-4 | ||
31 | Положення кримінального законодавства у сфері боротьби з розповсюдженням наркотиків. Протидія залученню до вживання наркотиків. Способи протидії негативному соціальному впливу. | Т-2, Т-3 Т-4 | ||
32 | Заходи профілактики на державному і особистому рівнях інфекційних захворювань (ВІЛ, туберкульоз тощо). Законодавство України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції Причини і наслідки стигматизації і дискримінації | Т-2, Т-3 | ||
33 | Контрольна робота № 2. | |||
34 | Підсумковий урок. |
Календарне планування з основ здоров'я
за новим Державним стандартом
базової і повної загальної освіт для 8-х класів
№ | Дата | Тема уроку | Шляхи реалізації наскрізних ліній | Примітка |
Розділ 1. Здоров’я людини (6) | ||||
1 | На порозі дорослого життя. Фізіологічна, психологічна та соціальна зрілість. | Т-2 Т-3 | ||
2 | Соціальні ролі і життєві навички в сучасному світі. | Т-2 Т-3 | ||
3 | Надзвичайні ситуації. Класифікація надзвичайних ситуацій. | Т-1, Т-2 | ||
4 | Основні принципи порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях. Опрацювання алгоритму дій при отриманні повідомлень засобів масової інформації про надзвичайні ситуації ** | Т-1, Т-2 Т-3 | ||
5 | Визначення стану потерпілого. Перша допомога при надзвичайних ситуаціях. Алгоритм рятування людей під час пожежі. Відпрацювання навичок рятування людей на пожежі. Відпрацювання навичок надання першої допомоги потерпілому. | Т-1, Т-2 | ||
6 | Основні положення законодавства України щодо порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях. Узагальнення знань. | Т-1, Т-2 | ||
Розділ 2. Фізична складова здоров’я (5) | ||||
7 | Оздоровчі системи Поняття про оздоровчі системи та їх складові. | Т-2 Т-3 Т-4 | ||
8 | Безпека харчування Вибір харчових продуктів. Традиційні і сучасні системи харчування. | Т-2 Т-3 Т-4 | ||
9 | Профілактика захворювань незбалансованого харчування. Харчові добавки. | Т-2 Т-3 Т-4 | ||
10 | Симптоми харчового отруєння. Отруйні рослини і гриби. Профілактика харчових отруєнь. | Т-2 Т-3 Т-4 | ||
11 | Перша допомога при харчових отруєннях та кишкових інфекціях. Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових інфекціях. | Т-2 Т-3 Т-4 | ||
12 | Контрольна робота №1. | |||
Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я ( 5 год ) | ||||
13 | Становлення особистості Біосоціальний характер особистості. Розвиток особистості. Формування самосвідомості у підлітковому віці. | Т-2, Т-3 Т-4 | ||
14 | Складові духовного розвитку особистості. Формування системи цінностей. Моральний розвиток особистості. Піраміда потреб. Планування майбутнього. Відпрацювання алгоритму постановки й досягнення мети. | Т-2, Т-3 Т-4 | ||
15 | Краса і здоров’я. Ідеали краси і здоров’я. Вплив модних тенденцій на здоров’я. | Т-2, Т-3 Т-4 | ||
16 | Уміння вчитися Складові уміння вчитися. Важливість налаштування на успіх. Бар’єри ефективного навчання. Розвиток логічного та образного мислення. Моделювання прийомів ефективного запам’ятовування, концентрації уваги, підготовки до контрольної роботи (іспитів). | Т-2, Т-3 Т-4 | ||
17 | Принципи запам’ятовування. Розвиток пам’яті та уваги. Вправи на розвиток пам’яті та уваги. | Т-2, Т-3 Т-4 | ||
Розділ 4. Соціальна складова здоров’я ( 15 год ) | ||||
Тема 1. Соціальний добробут ( 5 год ) | ||||
18 | Соціальні аспекти статевого дозрівання. | Т-2 Т-3 | ||
19 | Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків. | Т-2 Т-3 | ||
20 | Спілкування хлопців і дівчат. Принципи рівноправного і ненасильницького спілкування. Психологічні і соціальні наслідки ранніх статевих стосунків, підліткової вагітності. Відпрацювання правил рівноправного та ненасильницького спілкування (створення пам’ятки) | Т-2 Т-3 | ||
21 | Небезпека інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються статевим шляхом (ІПСШ). ВІЛ/СНІД: проблема людини і проблема людства. Формула індивідуального захисту. Тестування на ВІЛ-інфекцію, гепатити В і С. Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску | Т-2 Т-3 | ||
22 | Кримінальна відповідальність за злочини сексуального характеру. Алгоритм поведінки жертви сексуального насильства. Узагальнення знань. | Т-2 Т-3 | ||
Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі ( 10 год) | ||||
23 | Безпека на дорозі. Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»). Правила дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Пріоритети в дорожньому русі. Визначення пріоритетів у дорожньому русі**. | Т-2 Т-1 Т-4 Т-3 | ||
24 | Мотоцикл і безпека. Правила для мотоциклістів та пасажирів мотоцикла. Небезпека керування транспортним засобом у нетверезому стані. Відпрацювання навичок відмови від небезпечних пропозицій, пов’язаних з транспортними засобами. | Т-2 Т-4 Т-3 | ||
25 | Екологічна безпека. Забруднення навколишнього середовища і здоров’я. Питна вода і здоров’я. Небезпека купання в забруднених водоймах. | Т-2 Т-1 Т-3 | ||
26 | Атмосферні забруднення та їхній вплив на здоров’я. Вплив транспорту на навколишнє середовище та здоров’я. Вплив забруднення ґрунтів на здоров’я. | Т-2 Т-1 Т-3 | ||
27 | Соціальна безпека. Правова відповідальність і закони України. Права, обов’язки і правова відповідальність неповнолітніх. | Т-2 Т-3 | ||
28 | Види правопорушень. Поведінка підлітків у разі затримання поліцією. | Т-2 Т-3 | ||
29 | Захист від кримінальних небезпек. Самооборона та її межі. | Т-2 Т-3 | ||
30 | Протидія торгівлі людьми. Дитяча безпритульність і бездоглядність. | Т-2 Т-3 | ||
31 | Небезпека залучення до деструктивних соціальних угруповань. Загроза тероризму. Відпрацювання уміння уникати нападу, пограбування, залучення до деструктивних соціальних угруповань | Т-2 | ||
32 | Інформаційна безпека. Вплив засобів масової інформації на здоров’я і поведінку людей. Комп’ютерна безпека. Безпека у мережі Інтернет. Он-лайн безпека для попередження сексуального насильства та зловживань. | Т-2 | ||
33 | Контрольна робота №2. | |||
34 | Повторення. | |||
35 | Підсумковий урок. |
Календарне планування з основ здоров'я
за новим Державним стандартом
базової і повної загальної освіти для 9-х класів
№ | Дата | Тема уроку | Шляхи реалізації наскрізних ліній | Примітка |
Розділ 1. Здоров’я людини ( 3 год ) | ||||
1 | Сучасне уявлення про здоров'я. Дотримання здорового способу життя. Аналіз свого способу життя та особистих цілей | Т-2 Т-3 | ||
2 | Взаємозв’язок фізичної, психічної, соціальної і духовної складових здоров’я. Чинники, що впливають на показники здоров’я населення. | Т-2 Т-3 | ||
3 | Сфери життя людини. Довгострокове планування з урахуванням важливих сфер життя.. Узагальнення знань. | Т-2 Т-3 Т-4 | ||
Розділ 2. Фізична складова здоров’я ( 6 год ) | ||||
4 | Збереження і зміцнення фізичної складової здоров'я. Взаємозв’язок складових фізичного здоров’я. | |||
5 | Види рухової активності. Вплив рухової активності на фізичний, психологічний і соціальний добробут людини. | |||
6 | Складові особистої гігієни. Гігієнічні процедури. | |||
7 | Біологічні ритми і здоров’я. Значення сну в юнацькому віці. | |||
8 | Харчування при різному фізичному навантаженні. Контроль за масою тіла. Розрахунок калорійності харчового раціону відповідно до енергозатрат організму. | |||
9 | Моніторинг здоров’я. Види моніторингу фізичної складової здоров’я . Показники фізичного здоров’я.. Експрес-оцінка індивідуального рівня фізичного здоров’я. | |||
10 | Контрольна робота №1. | |||
Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я ( 12 год ) | ||||
11 | Самореалізація особистості Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації. | Т-2 Т-4 | ||
12 | Самопізнання і формування особистості. Формування самооцінки. | Т-3 | ||
13 | Поняття життєвого самовизначення. Складові життєвого самовизначення. Самооцінка характеру. Проект самовиховання.* | Т-2 Т-4 | ||
14 | Критерії і мотиви для вибору професії. Профорієнтація. Виявлення професійних схильностей . Міні-проект: «Дослідження ринку праці за матеріалами засобів масової інформації». | Т-2 Т-4 | ||
15 | Емоційне благополуччя. Природа і види емоцій. Поняття емоційної зрілості. | Т-2 Т-4 | ||
16 | Саморегуляція. Методи самоконтролю. | |||
17 | Уміння вчитися. Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання. Визначення індивідуального стилю навчання | Т-2 Т-4 | ||
Індивідуальні особливості сприйняття і навчання. Підготовка до Державної підсумкової атестації. | Т-2 Т-4 | |||
18 | Способи ефективного навчання й підготовки до іспитів. Планування часу. Відпрацювання навичок раціонального планування часу і підготовки до Державної підсумкової атестації . | Т-2 Т-4 | ||
19 | Самовиховання характеру Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини. | Т-2 Т-4 | ||
20 | Роль життєвих цінностей у формуванні характеру. Цінності і якість життя. | Т-2 Т-4 | ||
21 | Моральний розвиток особистості. | Т-2 | ||
22 | Самовиховання характеру. Узагальнення знань. | |||
Розділ 3. Соціальна складова здоров’я ( 10 год ) | ||||
Тема 1. Соціальний добробут ( 6 год ) | ||||
23 | Соціальна компетентність. Стосунки і рівні спілкування. Навички ефективного спілкування. Принципи формування міжособистісних стосунків. Стосунки з дорослими і однолітками. Відпрацювання прийомів ефективного спілкування з дорослими й однолітками. | Т-2 Т-3 | ||
24 | Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного життя. Поняття «гендер» і « стать» | Т-2 Т-3 | ||
25 | Стан репродуктивного здоров’я молоді в Україні. Негативні наслідки ранніх статевих стосунків, зокрема, інфікування на вірус папіломи людини та ризик розвитку раку шийки матки. Запобігання захворюванням, які передаються статевим шляхом. | Т-2 Т-3 Т-1 | ||
26 | Значення моральних цінностей для профілактики ІПСШ. Протидія стигмі і дискримінації осіб за будь-якою ознакою в т. ч. за станом здоров’я та з інвалідністю. Відпрацювання навичок отримання достовірної інформації про інфекційні та неінфекційні захворювання у своєму середовищі. | Т-2 Т-3 | ||
27 | Вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров’я. Профілактика вроджених вад. Визначення місця здоров’я в ієрархії власних життєвих цінностей | Т-2 Т-3 | ||
28 | Значення регулярних профілактичних оглядів для хлопців та дівчат. Профілактика та раннє виявлення онкологічних захворювань молочної залози (огляд мамолога). Соціально-психологічні та медичні послуги держави для молоді. Ознайомлення з роботою установ, які надають соціально-психологічні та медичні послуги за місцем проживання. | Т-2 Т-3 Т-1 | ||
Тема 2. Сучасний комплекс проблем безпеки ( 4 год ) | ||||
29 | Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз. Заходи безпеки. Взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки. Концепція національної безпеки України. Сфери національної безпеки. | Т-1 Т-2 Т-3 | ||
30 | Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на здоров’я . Відпрацювання навичок оцінювання ризику на особистому рівні. | Т-1 Т-2 Т-3 | ||
31 | Розвиток екологічно доцільного мислення і поведінки, як складова формування здорового способу життя . Оцінювання екологічних небезпек за місцем проживання, що впливають на здоров’я громади ** | Т-1 Т-2 Т-3 | ||
32 | Міжнародне екологічне право. Екологічне законодавство України. Поняття інформаційного суспільства та сталого розвитку. | Т-1 Т-2 Т-3 | ||
33 | Контрольна робота №2. | |||
34 | Повторення. | |||
35 | Підсумковий урок. |
Коментарі
Дописати коментар